Peste un pic de CEAȚĂ s-a așternut un pic de SABOTAJ? ATERIZAREA de la Baia Mare s-a făcut la Cluj. A patra oară din septembrie! Femia-pilot și-a cerut ZCUZE la final

Cursa Tarom de joi seară, București-Baia Mare părea să fie una fără peripeții pentru pasagerii care au umplut aeronava. Avionul și-a luat zborul la timp, poate chiar mai repede cu 5 minute, după spusele celor de la bord și a ajuns cu bine deasupra modernului și proaspătului aeroport inaugurat de la Baia Mare.

Foarte aprope de pistă, în momentul când toată lumea se pregătea de aterizare, femeia-pilot a luat o decizie neașteptată mai ales că vizibilitatea era una foarte bună iar balizajul aeroportului este unul de ultimă generație.

“Se vedea foarte bine pista, casele, nu ni s-a părut nimic în neregulă. Dintr-o dată pilotul, despre care am înțeles că este o doamnă sub 30 de ani și probabil cu experiență mai mică, a hotărât să nu mai aterizeze. Brusc, a ridicat avionul și a pornit ca o rachetă creând o atmosferă groaznică și a continuat drumul spre Cluj. A vorbit cu turnul de control și i s-a spus să încerce încă o dată să aterizeze dar a refuzat. Din discuțiile ulterioare am înțeles că s-a speriat, făcând o manevră probabil mai puțin reușită”, a declarat pentru ziarul de Baia Mare, Cornelia Negruț (foto jos), președintele ALDE Maramureș care era la bordul aeronavei.

Deputatul USR, Vlad Duruș, fiind printre pasageri s-a revoltat la rândul său și la finalul cursei a luat legătura cu factorii principali de decizie în aceste cazuri și a atras atenția că astfel de intoarceri fără temei vor face ca lumea să nu mai vină pe aeroportul din Baia Mare și vor alege în continuare aeroportul din Satu Mare.

Fostul deputat Mircea Dolha: “E a patra oară din septembrie, e ceva în neregulă”

La aterizarea la Cluj, fostul deputat Mircea Dolha a vorbit cu femeia-pilot căreia, potrivit martorilor, i-ar fi spus să lase pilotatul și să mergă la cratiță. Pentru că s-a simțit cu musca pe căciulă, pilotul și-a cerut scuze.

“S-a spus că a fost un pic de ceață. Nu a fost. Ne-au așteptat persoane la aeroport care au spus că nu a fost. Am văzut și noi. Și dacă a fost un pic, sistemul nostru de balizaj este așa de performant că se poate ateriza și pe beznă nu doar pe ceață. Zbor de pe Satu Mare de 8 ani de zile și niciodată nu ne-am întors la Cluj ori la București. Din luna septembrie, la Baia Mare s-a întâmplat deja a patra oară. Ceva nu este în regulă. Ori ne trimit piloți slabi ori nu înțeleg ce se întâmplă. I-am spus, e adevărat, să-și caute altă meserie”, ne-a declarat Dolha. (foto jos)

Martorii mai spun că pilotul-comandat avea emoții încă de la decolare și părea nesigură.

Fără AUTOCAR la aeroportul din Cluj

Și ca aventura să fie completă, Tarom nu a anunțat cele întâmplate și astfel pasagerii care au ajuns în final la Cluj și nu în Baia Mare nu au avut la dispoziție, conform procedurilor în astfel de cazuri, autocar pentru transfer. Ajunși în aeroport au mai așteptat cam o oră și jumătate până a venit un mijloc de transport. Astfel băimărenii au ajuns acasă în jur de ora 04 dimineață în loc de ora 23:00, cu o seară înainte.

În schimb, comandantul-pilot a urcat rapid în autocar și s-a dus la hotel. Pasagerii s-au bucurat că femeia nu a avut suficient combustibil pentru că putea să meargă înapoi la București la cât era de debusolată.

A fost sau nu ceață? Câtă a fost, dacă a fost?

Vă vine sau nu să credeți am obținut un punct de vedere oficial dar în anonimat ca nu cumva cei de la Tarom, care s-ar putea prinde că ne-am prins că ne dau țeapă adică ne sabotează, s-ar putea supăra. Tot ei. Cei mai proști manageri ai celei mai proaste companii de transport aerian.

“Există niște proceduri de aterizare. Aeronava face un parcurs în formă de cifra 8 înainte de aterizare. La efectuarea acestei manevre, la întoarcere a fost un pic de ceață dar se putea ateriza fără nicio problemă însă decizia, pentru siguranța pasagerilor, îi aparține comandantului aeronavei. Am demarat aprobarea a trei noi proceduri de precizie pentru aterizare, decolare a aeronavelor fapt ce va conduce la posibilitatea aterizării și decolării în condiții de vizibilitate mult redusă, decizia pilotului de a ateriza putând fi luată și de la o distanță de 60 de metri deasupra pistei. Practic nu se va mai face acel "8" ci doar doar un sfert de cerc pe cer și pe urmă să aterizeze.”

Adauga comentariu